Historie
De første 69 vogne blev bygget og samlet på den tyske Düwag fabrik i Uerdingen, hvorimod de sidste 31 blev færdigsamlet på KS egne værksteder.
Den første ledvogn blev sat i trafik den 19. september 1960. Den sidste sporvogn i Danmark, der kørte 22. April 1972, var en Düwag ledvogn.
Denne vogn var, inden man besluttede sig for at investere i vogntypen, på prøve i København fra den 19. December 1957 til den 21. februar 1958. Vognen er efter at have været sendt tilbage til Tyskland i 1958, vendt tilbage, og findes den dag idag på Sporvejsmuseet i Skjoldenæsholm.
De fire første ledvogne blev oprindeligt leveret i hhv. cremefarvet & grønstribet, og rød & cremefarvet.
Tekniske egenskaber
KS 801-900 - ialt 100 stk
Indretning
44 siddepladser + 119 ståpladser
Ledvogn 824 på linje 7.
Ledvogn 856 på linje 10 ved Toftegårds Plads.
Københavns Sporveje > Duwagvognen
Den mest moderne vogn i hele KS tid. Også kendt som "Frk. Düsseldorf" vognen.